Tuesday, 22 November 2011

penjagaan dapur yang betul

sukar nk membersih dapur n terasa malas nk memcuci bila selesai memasak? jawapan yg mudah jgn memasak...beli saja kat kedai @ pergi makan saja kat kedai.
Persoalannya ..ada kepuasan ke bila makan dekat luar?
bagi pendapat aku lebih baik memasak lebih sdp n tahap kebersihan terjaga...bahagian2 cuci ni bg je "bibik" klu x de bibik kte kena jadi bibik sndri n memcuci sdnri
petuanya senang jer....lps memasak terus bersihkan dapur..then pergi mandi ...lps tu baru makan...then boleh rest,tengok tv ke,layan anak2 ke....enak2 jer....

Sunday, 13 November 2011

nama2 menarik

Ameer Haffez.. Ameer Aslaf..Yusoff Zeelan..Aiman Danial..Ahmad Ashraff..Wazeer Iqbal
Danial Ariff..Shahnur Amizan..Mat Arip..Zainol Amin..Rusli iman..AzimanAzmeen..Wafiq Aliff..Qaliman Haqimi..

Aina fatini..Fatihah Haslah..Nurazlya ..Nuramesya ..Kholijah Arissa..Aminah Lessya ..Mariam Dania..
Fazesha Alya..Alynah Esya ..Rodiah Afifi..Fazzlya Ariana..

but siti nice ...
siti amira qalisha
siti aina hafiza
siti syakirah aina
siti fazaitul dannesia
siti zaliffah aleesya
siti maizatul aleesya

nur nice..
nuramira
nur aqeela
nur azeela
nur shazalyn
more nur...

wati nice..
wati aishah
wati hartini
wati shazalini

semua nice ...cari maksuk baik2 je yg penting....salam

mencari keredhaan

yang indah ,gembira,ketawa,suka semua datang dari hati yang penuh ikhlas n betul2 senang n tenang.
mencari kesenangan dunia hanya dengan mencari duit n harta sebanyak mungkin..tetapi mencari kesenangan akhirat cuma perlu banyak beramal ...melakukan sebanyak mungkin kebajikkan ,semoga ciri2 sifat hamba kepada Allah n umat kepada junjungan Rasullullah SAW menghampiri kte sllu,,,beramal mengikut sunnah Nabi ...tegurlah diri kite terlebih dahulu ,berlumba-lumbalah kte mencari Keredhaan Allah SWT...Subhanallah kecilnya,daifnya kte sebagai hamba...bersujudlah kepada yang Satu...

Saturday, 12 November 2011

pertemuan pertama..

aku berjumpa dengan pengasuh anak sulungku...jiran kg depan rumah sewaku..baik sgt2..sampai hari ni kami macam adik beradik...ibu tunggal kematian suami..punya 2 anak..dari dia aku rapat n mendekati masjid..mendekati diri sendiri..mendekati apa yang aku tggl masa kecik2 dulu...alhmdulillah baik belaka yang ada pada persahabatan kami sampai kini ...n berharap selama-lamanya..

cute!!!!!

                                                                     my son acting!!!!